Liczba odwiedzin: 363937Piątek, 2024-05-03

Aktualności


Wybierz rok:

2021-12-16 godz. 08:00
Nowa strona internetowa
miniatura

Od 16.12.2021 została uruchomiona nowa strona internetowa:
http://spzebocin.proszowice.pl/

2021-12-15 godz. 11:00
Labolatoria Przyszłości - dokumenty
miniatura

Po kliknięciu w zdjęcie przewodnie ukażą się dokumenty związane z "Labolatoriami Przyszłości"

2021-12-15 godz. 11:00
Labolatoria Przyszłości -zapytanie ofertowe
miniatura

Po kliknięciu zdjęcia przewodniego przejście do całego zapytania ofertowego.

2021-12-15 godz. 11:00
Labolatoria Przyszłości - wzór umowy
miniatura

po kliknięciu w zdjęcie przewodnie pojawi się reszta dokumentu.

2021-12-15 godz. 08:00
Konkurs Granty PPGR
miniatura

Termin składania pozostałych dokumentów do gminy upływa dnia 21.12.2021.

2021-12-13 godz. 08:00
W roku 2021 nasza szkoła dołączyła do Klubu Szkół UNICEF.
miniatura

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

Klub Szkół UNICEF to inicjatywa edukacyjna zrzeszająca placówki propagujące ideę niesienia pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie. W ramach przynależności do Klubu będziemy propagować idee pomocy humanitarnej oraz praw dziecka, uczestniczyć w akcjach edukacyjnych przygotowanych przez UNICEF oraz realizować działania zaplanowane przez nas samych.
Wszystkim działaniom przyświecać będzie ten sam cel – budzenie świadomości uczniów i kształtowanie postawy propomocowej. Opiekunami Szkolnego Klubu są Panie: Monika Wójcik i Ewa Szczygieł.
Szczegółowo z działalnością UNICEFU można się zapoznać na stronie internetowej www.unicef.pl.

W ramach działalności Klubu zrealizowano projekt ,, Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”. Za udział jeszcze raz serdecznie dziękujemy całej społeczności szkolnej.

Drugi projekt ,,Wszystkie Kolory Świata” jest w trakcie realizacji – chętnych do dołączenia zapraszają uczniowie klasy piątej wraz z Panią Ewą Szczygieł i Panią Moniką Wójcik.

2021-12-13 godz. 08:00
W jaki sposób szmaciana laleczka może uratować życie dziecka?
miniatura

Ile kolorów ma świat? Jak wiele radości doświadczamy pomagając najbardziej potrzebującym?

Klasa piąta – członkowie Klubu Szkół UNICEF bierze udział w jednym z najpopularniejszych projektów edukacyjno-pomocowych UNICEF – akcji WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA. To już szósta polska edycja światowego projektu, którego początki sięgają 1999 roku. Zapraszamy wszystkich uczniów do niesamowitej przygody, a także nauczycieli i całe środowisko pedagogiczne. Zachęcamy również do włączenia się rodziców, dziadków i opiekunów, których wsparcie w tym projekcie będzie nieocenione.
Celem projektu jest:

• kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury,
• pokazanie, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne,
• zebranie środków na ratowanie życia dzieci w najuboższych krajach świata.

Podróż przez kontynenty– uczniowie podczas zajęć, bądź w formie pracy domowej, wybiorą kraj, z którego będzie pochodziła ich laleczka. Zbiorą jak najwięcej informacji o geografii kraju, a także o jego mieszkańcach: zwyczajach, kulturze, itp. Informacje te nie tylko wzbogacą ich wiedzę, ale posłużą im do przygotowania swojej laleczki.

1. Przygotowanie laleczek przez uczniów – uszycie laleczki jest niezwykle proste! W oparciu o szablon dostarczony przez UNICEF, uczniowie przygotowują swoje charytatywne laleczki, które ubiorą i przyozdobią w sposób odpowiadający kulturze kraju, który wcześniej wybrały.

2. Dzień Wszystkich Kolorów Świata - podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego na terenie placówki odbędzie się prezentacja laleczek. Na ten dzień dzieci zaproszą rodziców, dziadków, opiekunów i społeczność lokalną. Każdy będzie mógł wybrać laleczkę, zaopiekować się nią, a jednocześnie uratować życie dziecka, przekazując na ten cel darowiznę.

3. Konkurs na „najbardziej oryginalną laleczkę”- każda realizująca projekt placówka, będzie mogła wziąć udział w konkursie na najbardziej oryginalną laleczkę. Nagrodą jest koncert Majki Jeżowskiej – Ambasador Dobrej Woli UNICEF w zwycięskiej placówce!

Szczegóły projektu znajdują się w gablocie klasy piątej.
ZAPRASZAMY. Chętnych uczniów z pozostałych klas prosimy o zgłoszenie się do Pani Ewy Szczygieł i Pani Moniki Wójcik.

2021-12-10 godz. 08:00
10 grudnia to Światowy Dzień Praw Człowieka.
miniatura

Szkolny Klub z UNICEF

Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi pod względem swej godności i swych praw” ”Każdy człowiek ma prawo do życia, wolności i bezpieczeństwa swej osoby” Corocznie, 10 grudnia, w rocznicę podpisania Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka , na świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ (rezolucja 423 (V) z 1950 r.

W Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka zapisano najważniejsze prawa przysługujące wszystkim ludziom – niezależnie od płci, rasy, wyznania i korzeni kulturowych. To prawo do życia, wolności, bezpieczeństwa osobistego i nauki; prawo wolności myśli, sumienia i wyznania; prawo wolności opinii i jej wyrażania; prawo ubiegania się o azyl i korzystania z niego w razie prześladowania; zakaz zastraszania, torturowania i stosowania niewolnictwa; prawo do życia w godziwych warunkach materialnych

2021-12-09 godz. 08:00
Ostrzeżenie Inspekcji Handlowej w Krakowie
miniatura

przed szczególnie niebezpieczną zabawką.

2021-12-08 godz. 14:00
"Świetliczaki na tropie... zagadek" ze Szkoły Podstawowej w Żębocinie
miniatura

w grupie popołudniowej w dn. 08.12.2021r. zrealizowały drugie zadanie "Kto na podium dzisiaj stanie?". Zapoznały się z rekordami wśród zwierząt oraz wykonały prace plastyczne.

2021-12-07 godz. 08:00
,,Świetliczaki na tropie … zagadek”
miniatura

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Żębocinie w ramach zajęć świetlicowych przystąpili do projektu ,,Świetliczaki na tropie … zagadek”.
Organizatorem projektu „Akademia Świetlicowa. Świetliczaki na tropie …zagadek” jest Wydawnictwo SUKURS z siedzibą w Warszawie, ul. Gen. Józefa Zajączka 9A, lok. C1, reprezentowane przez redakcję dwumiesięcznika „Świetlica w Szkole”. Autorkami i koordynatorkami projektu są: Joanna Hoffmann i Paulina Cysak.
Opiekunami projektu na terenie naszej szkoły są Pani Ewa Szczygieł i Pani Monika Wójcik.
Cele projektu:
• wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą ucznia;
• uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
• działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
• rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
• zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.

2021-12-07 godz. 08:00
Nasza szkoła otrzymała dyplom
miniatura

za aktywny udział w akcji edukacyjnej "XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia".

2021-12-06 godz. 08:00
Mikołajki
miniatura

6 grudnia gościliśmy w naszej szkole św. Mikołaja.
Więcej zdjęć po kliknięciu w zdjęcie przewodnie.

2021-12-01 godz. 08:00
Wręczenie książek I klasie
miniatura

Uczniowie klasy I otrzymali z rąk pani dyrektor w ramach kampanii "Mała książka - wielki człowiek" książkę pt. "Pierwsze abecadło" sfinansowaną przez Ministerstwo Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

2021-11-29 godz. 08:00
Dyplom
miniatura

za zorganizowanie obchodów "Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka z UNICEF"

2021-11-20 godz. 08:00
Wyróżnienie dla uczennic z Żębocina w Ogólnopolskim Konkursie ,,Każdy Polak gra i śpiewa Polsce”
miniatura

20 listopada odbył się Ogólnopolski Konkurs „Każdy Polak gra i śpiewa Polsce” 2021. Była to drugą edycją tego konkursu. W zeszłym roku konkurs został zorganizowana w trybie online. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem i przerosło oczekiwania organizatorów. W konkursie wzięło udział 734 uczestników pod opieką 297 nauczycieli. W głosowaniu na Nagrodę Publiczności oddano 12 816 głosów. Nagrania konkursowe trwały w sumie 26 godzin. Tegoroczna edycja odbyła się w trybie stacjonarnym z zachowaniem wymaganego reżimu sanitarnego. Konkurs miał na celu pielęgnowanie kulturowego dziedzictwa, poszerzenie znajomości polskiej kultury muzycznej oraz kultywowanie tradycji wspólnego wykonywania polskich pieśni patriotycznych.
Do Konkursu zgłoszone zostały utwory w kategoriach: solista, zespół wokalny, zespół instrumentalny oraz zespół wokalno – instrumentalny.
Uczestnicy rywalizowali w trzech grupach wiekowych:
młodszej (6-8),
średniej (9-12),
starszej (13-18).
Organizatorem Konkursu był Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza” oraz działające w nim Studio Piosenki „Debiuty” i Pracownia Emisji Głosu „Canzonetta”. Współorganizatorem wydarzenia była Rada i Zarząd Dzielnicy V Krowodrza. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Patronami medialnymi zostało Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC oraz radio Plus. Sponsorem nagród w konkursie była firma Lwomik.
Miło nam poinformować, że dwie uczennice Szkoły Podstawowej im. Armii ,,Kraków” w Żębocinie – Natalia Gajda i Julia Rosiek uzyskały wyróżnienie w kategorii zespół wokalny w grupie starszej. Duetowi akompaniowała Pani Justyna Gajda, opiekunem grupy - Pani Ewa Szczygieł.

2021-11-19 godz. 16:00
„Możesz zrobić coś wielkiego lub coś małego – cokolwiek zrobisz będzie to lepsze, niż gdybyś nie zrobił nic. Ratuj. Adoptuj. Wspieraj”
miniatura

W dniach 21.09-08.10.2021 r. na terenie naszej szkoły po raz kolejny odbyła się zbiórka darów dla bezdomnych zwierząt przebywających w przytulisku „Fundacja dla zwierząt” w miejscowości Łętkowice Kolonia. Zbiórka została zorganizowana przez Samorząd Uczniowski.
Celem akcji było przede wszystkim zebranie potrzebnych schronisku rzeczy dla podopiecznych ww. organizacji. Zbiórka miała również uświadomić uczniom, jak ważna jest bezinteresowna pomoc i zwrócić uwagę, na potrzeby schronisk – szczególnie podczas okresu zimowego.
Dzięki dużemu zaangażowaniu uczniów mogliśmy zebrać dziesiątki kilogramów karmy, smakołyków, puszek, koców. Zostały również zebrane pieniądze podczas obchodów Dnia Jabłka. Wszystkie dary zostały przekazane na ręce opiekunów schroniska w dniu 19 listopada 2021 r. przez reprezentację uczniów: Marylę Łakomską, Wiktorię Urbańską i Bartosza Urbańskiego wraz z opiekunami p. Moniką Wójcik i p. Barbarą Madej.
Mieliśmy okazję odwiedzić to schronisko i docenić ludzi tam pracujących, gdyż zwierzęta przebywają w dobrych warunkach i są na swój sposób szczęśliwe.

2021-11-19 godz. 11:00
Spektakl słowno-muzyczny pt „Dzieci z Wrześni”
miniatura

Listopad - to miesiąc zadumy i pamięci narodowej - dla pełniejszego jego uczczenia uczniowie klas IV –VIII w dniu 19. 11.2021 roku wystawili spektakl słowno-muzyczny pt „Dzieci z Wrześni”

Inscenizacja ta w całości poświęcona była dzieciom z Wrześni, które od 1901 roku podjęły w szkołach bierny protest przeciw germanizacji. Polityka Prus w tamtym czasie zmierzała do unicestwienia wszelkich przejawów polskości. Kolejne pokolenia Polaków nie pozwoliły jednak obumrzeć korzeniom, dlatego co rusz z tych korzeni wyrastały nowe pędy polskości, zdolne do walki o ojczyznę.
„Dzieci z Wrześni” są przykładem walki bez przelewu krwi, skutecznej i mądrej. Obyśmy nie zaprzepaścili tej spuścizny.
Młodym artystom gratulujemy wspaniałego występu.

2021-11-19 godz. 08:00
Szkoła Podstawowa im. Armii ,,Kraków” w Żębocinie wzięła udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka organizowanego przez UNICEF Polska. 20 listopada to wyjątkowa data – rocznica uchwalenia Konwencji Praw Dziecka. Przypomina nam , że wszyscy powinniśmy zwracać szczególną uwagę na dzieci i ich prawa.
miniatura

W 1989 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła uniwersalny dokument, gwarantujący wszystkim dzieciom na świecie ich prawa. Chronią one dzieci ale też wspierają je w prawidłowym rozwoju. Znajomość praw pozwala najmłodszym uchronić przed różnymi niebezpieczeństwami . Z drugiej strony daje im możliwość aktywnego uczestnictwa w procesach podejmowania decyzji, które ich dotyczą.
Rolą dorosłych jest nie tylko dbanie o to , aby prawa dziecka były przestrzegane, ale także szerzenie wiedzy o prawach dziecka, w tym edukowania kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży. UNICEF w swoich działaniach zwraca uwagę na te kwestie i inicjuje różne projekty, których celem jest upowszechnianie wiedzy o prawach dziecka .
Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na świecie. W tym dniu, w wielu krajach, dzieci oraz dorośli podejmują wspólne inicjatywy, którym celem jest okazanie wsparcia i solidarności z dziećmi, których prawa nie są respektowane. To radosny dzień ale z poważnym przesłaniem.
W obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka włączyły się placówki edukacyjne w Polsce. Szkoły i przedszkola zdecydowały się uczcić rocznicę uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Do akcji przystąpiła także Szkoła Podstawowa w Żębocinie, która zorganizowała w ramach tego dnia kilka przedsięwzięć: punkt informacyjny dla każdego ucznia w którym przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego przybliżali historię powstania Konwencji Praw Dziecka jak i objaśniano jego treść, dla młodszych przygotowano kolorowanki, rebusy, krzyżówki związane z ich prawami. Każda klasa wykonała samodzielnie gazetkę tematyczną i ozdobiła klasy w kolorze niebieskim – symbolizującym to święto. Podczas zajęć z wychowawcami uczniowie wybierali najważniejsze prawa i zapisywali je na karteczkach, które później umieścili na niebieskich balonach, które powędrowały do … no właśnie ciekawe do kogo wiatr dostarczył Prawa Dziecka. Koordynatorem projektu na terenie szkoły był Samorząd Uczniowski, pedagog szkolny Ewa Szczygieł, opiekun SU Monika Wójcik.

2021-11-19 godz. 14:00
Warsztaty ceramiczne
miniatura

Klasa VII i VIII.
Galeria zdjęć po kliknięciu w zdjęcie główne.

2021-11-19 godz. 14:00
Warsztaty ceramiczne
miniatura

kl IV i V.
Galeria zdjęć po kliknięciu w zdjęcie przewodnie.

2021-11-19 godz. 08:00
Dyplom
miniatura

za odśpiewanie hymnu w ramach akcji "Szkoła do hymnu"

2021-11-15 godz. 08:00
Nowa strona na facebooku
miniatura

Szkoła ma nową stronę na facebooku:
https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-Podstawowa-im-Armii-Krak%C3%B3w-w-%C5%BB%C4%99bocinie-100341725812320

2021-11-10 godz. 08:00
KONKURS NA ANIMACJĘ Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO „PATRZEĆ I BYĆ WIDOCZNYM”
miniatura

Konkurs ma na celu kształtowanie właściwych nawyków i zachowań dzieci i młodzieży na drodze, oraz uświadomienie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego. Udział w konkursie ma na celu popularyzację wiedzy uczniów o bezpieczeństwie ruchu drogowego oraz stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania ciekawych form edukacji dzieci w zakresie wychowania komunikacyjnego.

Organizatorami konkursu na animację są:

1. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie,
2. Małopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
3. Kuratorium Oświaty w Krakowie. Partnerzy konkursu – Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie na animację jest indywidualne wykonanie przez jednego ucznia jednej animacji komputerowej promującej bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Plik z animacją musi być w formacie mp4. Celem konkursu jest wyłonienie osób, które w ciekawy i angażujący sposób potrafią przekazać treści promujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Animacja nie może być dłuższa niż 1 minutę, nie może zawierać treści obraźliwych lub uznawanych za niecenzuralne. Przesłane Prace powinny być zamieszczone na nośnikach typu: płyta CD lub DVD albo pendrive.

Czas trwania konkursu:
1. Od 22 do 29 listopada 2021 roku – przyjmowanie materiałów z animacjami.
2. Od 13 do 20 grudnia 2021 roku – ocena nadesłanych materiałów.

„Patrzeć i być widocznym” – zaproszenie dokKonkursu na animację z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego – Kuratorium Oświaty w Krakowie

Opiekun konkursu Pani Ewa Szczygieł

2021-11-10 godz. 08:00
Konkurs plastyczny ogłoszony przez Rzecznika Praw Dziecka z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka
miniatura

W związku ze zbliżającym się Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka, obchodzonym corocznie 20 listopada, ustanowionym uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej 7 listopada 2014 r. dla upamiętnienia 25. rocznicy przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Konwencji o prawach dziecka, Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak ogłasza konkurs dla wszystkich szkół podstawowych i ponadpodstawowych na najciekawsze prace plastyczne o tematyce związanej z prawami dziecka.

Każda szkoła może nadesłać maksymalnie 3 prace plastyczne autorstwa uczniów w każdej z kategorii wiekowych (najlepsze zdaniem osób oceniających prace na poziomie szkoły).
Organizatorzy ustalili trzy kategorie wiekowe. Dwie dotyczą szkół podstawowych: kl. I-IV, kl. V-VIII, jedna przeznaczona jest dla szkół ponadpodstawowych. Prace będą oceniane osobno dla każdej kategorii wiekowej.
Prace mogą być wykonane dowolną techniką i w dowolnym formacie.

Etap szkolny termin składania prac 10 grudnia 2021 r.

Opiekunowie konkursu: Ewa Szczygieł, Monika Wójcik

pomocne linki:

Prawa dziecka | UNICEF Polska – pomagamy dzieciom
Prawa dziecka ???????????? - YouTube
"Wszystko o prawach dziecka" - prezentacja multimedialna - YouTube


2021-11-10 godz. 11:00
SZKOŁA DO HYMNU
miniatura

W dniu 10 listopada 2021 roku społeczność szkolna przyłączyła się do akcji SZKOŁA DO HYMNU wspólnie odśpiewując 4-zwrotkowy hymn narodowy, o symbolicznej godzinie 11:11. W ten sposób uczcili 103 rocznicę uzyskania niepodległości przez Polskę.

Szkoła Podstawowa im. Armii „Kraków” w Żębocinie wspomniała bohaterstwo, waleczność i męstwo wcześniejszych pokoleń. Uczniowie poprzez odśpiewanie hymnu oraz pieśni patriotycznych oddali hołd naszym przodkom walczącym o wolność Polski. Pokazali, że postawa patriotyzmu nie jest im obojętna a umiłowanie ojczyzny wyryte w sercach pokoleń będzie pielęgnowane nadal..

Galeria zdjęć po kliknięciu w zdjęcie przewodnie.

2021-11-10 godz. 08:00
SPiN Day, czyli Międzynarodowy Dzień Centrów i Muzeów Nauki.
miniatura

10 listopada obchodziliśmy SPiN Day, czyli Międzynarodowy Dzień Centrów i Muzeów Nauki. To doskonała okazja, by przyjrzeć się ciekawym badaniom i odkryciom naukowym!

Z tej okazji zachęcamy do wysłuchania wykładu pt. „Dlaczego ludzie badają morza i oceany?”, zrealizowanego w ramach projektu „SPIN-aj naukę”. Profesor Jan Marcin Węsławski z Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie opowiada w nim o tym:

- jak wygląda praca badaczy mórz i oceanów?
- po co ludzie prowadzą takie badania i w jaki sposób to robią?
- jakie są najbardziej spektakularne okrycia oceanografów?
- i co daje im największą satysfakcję w pracy?

W filmie nie brakuje też nawiązań do rozwoju badań oceanicznych.
Dlaczego ludzie badają morza i oceany? - YouTube

2021-11-10 godz. 11:00
Wyniki Konkursu Plastycznego ,,Kiedy myślę - Ojczyzna ..."
miniatura

W dniu 10 listopada 2021 roku ogłoszono wyniki Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego pt. "Kiedy myślę -Ojczyzna...", zorganizowanego przez Szkołę Podstawową im. 6 Brygady Powietrznodesantowej gen. bryg. S. Sosabowskiego w Proszowicach z okazji Święta Niepodległości. Na konkurs wpłynęło 98 prac.
Miło nam poinformować, że w kategorii klas IV - VIII Patrycja Gąsior(klasa 4) zajęła 3 miejsce, wyróżnienie Sebastian Naleźnik (klasa 5).

2021-11-09 godz. 08:00
20 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
miniatura

Prawa dziecka wynikają z godności i niepowtarzalności dziecka jako jednostki ludzkiej i przysługują każdemu dziecku. Praw nie można dziecko pozbawić. Prawa dziecka dotyczą relacji władza – jednostka, w związku z tym Państwo musi zapewnić dziecku możliwość korzystania z przysługujących mu praw. Najważniejszym dokumentem określającym prawa dziecka jest Konwencja o Prawach Dziecka, nazywana światową konstytucją praw dziecka. Konwencja została uchwalona 20 listopada 1989 r. przez zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych. Polska ratyfikując Konwencję o Prawach Dziecka w 1991 roku zobowiązała do realizacji postanowień i respektowania praw dziecka w niej zawartych.

Co to są prawa dziecka?

Janusz Korczak powiedział kiedyś „nie ma dzieci są ludzie”. I to jest prawda. „Dziecko to także człowiek tylko, że jeszcze mały...”. Przecież każdy dorosły kiedyś również był dzieckiem. Tak więc, podobnie jak każdy dorosły, dziecko jest właścicielem pewnych praw i wolności. Nazywają się one prawami człowieka. Źródłem tych praw jest godność człowieka, zwana również człowieczeństwem. W Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zapisana jest ona w art. 30:
„Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych”.
Z godności wywodzą się dwie zasady: wolność i równość, które są podstawą wszystkich praw człowieka. Wolność oznacza to, że człowiek nie jest własnością kogokolwiek, posiada wolną wolę, może samodzielnie podejmować decyzje i świadomie ponosić za nie odpowiedzialność (dziecko uczy się tego w trakcie dojrzewania). Równość oznacza, że każde dziecko ma takie same prawa i ma być tak samo traktowane przez wszystkich bez jakiejkolwiek dyskryminacji.

Przykładowe linki do scenariuszy lekcji wychowawczych i scenariusze, u pedagoga szkolnego.

Najważniejszymi dokumentami, w których zawarte i omówione są prawa człowieka, prawa dziecka oraz prawa ucznia są:

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dziennik Ustaw, 1997 nr 78 poz. 483 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dziennik Ustaw, 1991 nr 95 poz. 425 z późn. zm.).

Powszechna Deklaracja Praw Człowieka przyjęta i proklamowana rezolucją Zgromadzenia Ogólnego ONZ 217 A (III) w dniu 10 grudnia 1948 r.
Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, 2010, C 83 / 02).

2021-11-09 godz. 08:00
Odkrywam Małopolskę
miniatura

Kolejnym punktem wycieczki była Kamianna, gdzie pośrodku lasów znajduje się Pasieka Barć wraz z drewnianym kościółkiem parafialnym Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny - dawną cerkwią grecko – katolicką. Uczniowie zapoznali się z jej burzliwymi dziejami i wystrojem. Podziwiali również drogę krzyżową wyrzeźbioną przez miejscowego artystę Jana Stefaniaka i zapoznali się z historią jej powstania.
W Pasiece przywitały ich figury świętych: Franciszka, Ambrożego- patrona pszczelarzy i Filipa. Uczniowie obserwowali życie społeczności pszczelej, przedmioty związane z pozyskiwaniem miodu, uczestniczyli również w warsztatach ( robienie świecy z wosku) i degustacji miodu.
W godzinach popołudniowych autokar wycieczkowy ruszył w kierunku Krynicy Zdrój. Po obfitym i smacznym obiedzie w restauracji „Hawana” uczniowie odwiedzili Muzeum Zabawek. Zgromadzono tu ponad 3 tysiące eksponatów niemal wszystkich epok – od starożytności aż po lata 80 XX wieku. Zainteresowanie uczniów świadczyło o tym, że wizyta w muzeum wcale nie musi być nudna. Była tu wystawa klocków LEGO, zabawki pochodzące z filmów, lalki wraz z akcesoriami, samograje, zabawki blaszane, militaria chłopięce, zwierzątka, klocki, zabawki optyczne, teatrzyki domowe i wiele innych. Jedną z ciekawostek jest w pełni wyposażona mini klasa szkolna sprzed 50 lat.
W Krynicy – Zdroju- Perle Uzdrowisk Europejskich- uczniowie nie mogli pominąć takich atrakcji turystycznych jak Deptak czy Pijalnia Główna.
Wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Uczniowie pogłębili swoją wiedzę, poznali piękne zakątki naszego regionu, zrobili coś dla własnej kondycji, a przede wszystkim wspólnie spędzili czas, co w dobie pandemii Covid 19 jest niezwykle ważne.
Składamy serdeczne podziękowania panu Burmistrzowi Gminy i Miasta Proszowice Grzegorzowi Cichemu za finansowe wsparcie oraz Panu Jackowi Fortunie za profesjonalne zorganizowanie naszej wycieczki.

2021-11-09 godz. 08:00
ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ
miniatura

W ramach małopolskiego projektu wsparcia turystyki szkolnej „Odkrywam Małopolskę” 9 listopada 2021 roku uczniowie kl. IV-VIII naszej szkoły uczestniczyli w długo wyczekiwanej wycieczce w Beskid Sądecki. Jej trasa była wyjątkowo intensywna i bogata w atrakcje. Uczniowie odwiedzili wiele urokliwych miejsc i mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy
o regionie.
Miejscem pierwszego postoju był Zamek Lubomirskich w Nowym Wiśniczu – jedno z najcenniejszych w Polsce dzieł wczesnobarokowej architektury rezydencjonalno – obronnej. Z zachwytem podziwiali zamkowe komnaty, mieli okazję poznać dawne życie szlachty oraz podziwiać przepiękną panoramę Nowego Wiśnicza rozciągającą się z tarasu widokowego zamku. Niewątpliwą atrakcją okazały się wielkoformatowe obrazy, rzeźby, portrety i fotografie wybitnego artysty prof. Czesława Dźwigaja.
Następnie uczniowie udali się do położonego w Nowym Sączu- Miasteczka Galicyjskiego. Wizyta ta, pozwoliła im przenieść się w odległą, ale jakże ciekawą przeszłość. Mieli okazję na własne oczy zobaczyć, jak wyglądało miasto galicyjskie pod koniec XIX wieku. Podziwiali repliki domów mieszczańskich, ratusza, karczmy i remizy strażackiej. Uczniów szczególnie zaciekawiła poczta, stara apteka, zakład fotograficzny, krawiecki i fryzjerski. Kolejnym punktem wycieczki była Kamianna, gdzie pośrodku lasów znajduje się Pasieka Barć wraz z drewnianym kościółkiem parafialnym Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny - dawną cerkwią grecko – katolicką. Uczniowie zapoznali się z jej burzliwymi dziejami i wystrojem. Podziwiali również drogę krzyżową wyrzeźbioną przez miejscowego artystę Jana Stefaniaka i zapoznali się z historią jej powstania.
W Pasiece przywitały ich figury świętych: Franciszka, Ambrożego- patrona pszczelarzy i Filipa. Uczniowie obserwowali życie społeczności pszczelej, przedmioty związane z pozyskiwaniem miodu, uczestniczyli również w warsztatach ( robienie świecy z wosku) i degustacji miodu.
W godzinach popołudniowych autokar wycieczkowy ruszył w kierunku Krynicy Zdrój. Po obfitym i smacznym obiedzie w restauracji „Hawana” uczniowie odwiedzili Muzeum Zabawek. Zgromadzono tu ponad 3 tysiące eksponatów niemal wszystkich epok – od starożytności aż po lata 80 XX wieku. Zainteresowanie uczniów świadczyło o tym, że wizyta w muzeum wcale nie musi być nudna. Była tu wystawa klocków LEGO, zabawki pochodzące z filmów, lalki wraz z akcesoriami, samograje, zabawki blaszane, militaria chłopięce, zwierzątka, klocki, zabawki optyczne, teatrzyki domowe i wiele innych. Jedną z ciekawostek jest w pełni wyposażona mini klasa szkolna sprzed 50 lat.
W Krynicy – Zdroju- Perle Uzdrowisk Europejskich- uczniowie nie mogli pominąć takich atrakcji turystycznych jak Deptak czy Pijalnia Główna.
Wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Uczniowie pogłębili swoją wiedzę, poznali piękne zakątki naszego regionu, zrobili coś dla własnej kondycji, a przede wszystkim wspólnie spędzili czas, co w dobie pandemii Covid 19 jest niezwykle ważne.
Składamy serdeczne podziękowania panu Burmistrzowi Gminy i Miasta Proszowice Grzegorzowi Cichemu za finansowe wsparcie oraz Panu Jackowi Fortunie za profesjonalne zorganizowanie naszej wycieczki.

2021-11-07 godz. 08:00
Projekt „Odkrywam Małopolskę”
miniatura

Projekt „Odkrywam Małopolskę”, współfinansowany przez Województwo Małopolskie oraz Gminę Proszowice. Środki w formie dotacji celowej zabezpieczone z budżetu Województwa Małopolskiego na podstawie Uchwały Nr XLIII/609/21 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 30 sierpnia 2021 r.
Gminie Proszowice zostały przyznane środki z Województwa Małopolskiego w kwocie: 15.700,00 zł na realizację wycieczek dla 2 szkół z terenu naszej gminy w ramach projektu pn. „Odkrywam Małopolskę”, którego celem jest umożliwienie uczniom ze szkół podstawowych z terenu Małopolski udziału w zorganizowanych wycieczkach szkolnych. Projekt stanowi element wsparcia odbudowy rynku turystyki szkolnej osłabionego w wyniku pandemii Covid-19 poprzez stymulację popytu na turystykę zorganizowaną dla dzieci i młodzieży.
Dzięki projektowi „Odkrywam Małopolskę” uczniowie z naszej szkoły, będą mogli zwiedzić Beskid Sądecki, co pozwoli im dogłębniej poznać własny region, środowisko przyrodnicze, małopolskie tradycje, zabytki kultury i historii oraz wzbogacić wiedzę o Małopolsce, a tym samym utrwalić potrzebę aktywnego spędzania wolnego czasu. Czas trwania projektu: do 31.12.2021 r.
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

2021-11-02 godz. 08:00
Akademia Bezpiecznego Puchatka
miniatura

Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych:

CELE PROGRAMU:
▪ Edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci, które rozpoczynają swoją naukę w szkole.
▪ Wytworzenie u dzieci naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia.
▪ Edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami.
▪ Zwrócenie uwagi nauczycieli nauczania początkowego oraz dyrektorów szkół na konieczność edukowania dzieci w szeroko rozumianej tematyce bezpieczeństwa.
▪ Przekazywanie treści edukacyjnych poprzez techniki szybkiego uczenia się.

Zajęcia w ramach programu dla klasy pierwszej odbywać się będą w każdą środę od godziny 11.45. Nauczyciel realizujący zajęcia Pani Ewa Szczygieł.

2021-10-31 godz. 08:00
Akcja charytatywna "Opatrunek na ratunek"
miniatura

W tegorocznym miesiącu misyjnym klasa siódma zorganizowała w naszej szkole akcję charytatywną "Opatrunek na ratunek- Podaruj bandaż i uratuj ludzkie życie".

W surowych warunkach życia nietrudno o rany, oparzenia i urazy.

Na liczne urazy narażone są zwłaszcza pracujące już

od najmłodszych lat dzieci. Skaleczenia, otarcia, czy oparzenia,

to pamiątki po każdym dniu ciężkiej pracy. W tropiku plagą są także

ugryzienia i ukłucia owadów.

Najbiedniejsi z pacjentów trafiają do przychodni i szpitali misyjnych.

Niestety tam, często brakuje nawet podstawowych opatrunków.

W akcję bardzo aktywnie zaangażowały się przedszkolaki, uczniowie, rodzice i nauczyciele,

za co im z całego serca DZIĘKUJEMY!!!

2021-10-29 godz. 08:00
SZKOŁA PAMIĘTA
miniatura

Bo człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim.

„Szkoła pamięta” to akcja Ministerstwa Edukacji i Nauki odbywająca się w okresie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. W ten sposób inicjatywa nawiązuje do polskiej tradycji świat zadusznych. Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności.
Uczniowie naszej szkoły odwiedzili cmentarz parafialny, uporządkowano Grób Nieznanego Żołnierza, zapalono symboliczny znicz na grobach żołnierzy, nauczycieli, zapoznani zostali z historią danych osób.

Galeria zdjęć po kliknięciu w zdjęcie przewodnie.

2021-10-29 godz. 11:00
Próbna ewakuacja
miniatura

29 października 2021 r. w naszej szkole odbyła się próbna ewakuacja.
Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń było zapoznanie uczniów i pracowników szkoły z praktycznym zastosowaniem procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia. O godzinie 9.00 w budynku, po usłyszeniu sygnału alarmowego nauczyciele wraz z uczniami zachowując bezpieczeństwo przedostali się do punktu zbiórki, którym jest plac przed szkołą. Po przeprowadzonej kontroli budynku informacja o stanie ewakuacji przekazana została Dyrektorowi szkoły, który odwołał alarm i uczniowie wrócili na lekcję.

Celem próbnej ewakuacji jest przygotowanie uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły do sprawnego działania i szybkiego, bezpiecznego opuszczenia budynku szkoły/placówki w razie zagrożenia. Podczas treningu wszyscy powinni wiedzieć, co mają robić – muszą znać swoje obowiązki, zasady postępowania, współpracować ze sobą.

Nauczyciele:
• Odpowiadają za bezpieczeństwo uczniów, z którymi mają lekcję w momencie wszczęcia alarmu. Nie oddalają się od swej grupy pod żadnym pozorem i są bezwzględni w egzekwowaniu posłuchu i dyscypliny.
• Przez chwilę - oczekują przy uchylonych drzwiach klasowych na przekazywaną sygnałem alarmowym informację o rodzaju i miejscu zagrożenia.
• Nakazują uczniom pozostawienie wszystkich rzeczy osobistych w klasie (teczki, zeszyty).
• Dokonują przeliczenia uczniów przed opuszczeniem klasy i wyprowadzają ich na boisko/plac szkolny zabierając tylko dziennik lekcyjny.
• W wyznaczonym miejscu ewakuacji ponownie sprawdzają obecność uczniów po czym niezwłocznie przekazują informacje o stanie osobowym uczniów Zastępcy Dyrektora Szkoły - o wszelkich różnicach powiadamiają kierującego ewakuacją.
• Nauczyciele przebywający w pokoju nauczycielskim, którzy nie mają lekcji zabierają pozostawione dzienniki lekcyjne, przechodzą w kierunku poszczególnych wyjść ewakuacyjnych, gdzie ukierunkowują ruch ewakuacji na zewnątrz (zapobiegając powracaniu uczniów do środka budynku).

Uczniowie:
Każdy uczeń przebywający w klasie na zajęciach lekcyjnych, po usłyszeniu alarmu ewakuacyjnego powinien bezwzględnie dostosować się do poleceń nauczyciela, w tym:
• ustawić się w sposób uporządkowany (dwuszereg) w kierunku wyjścia z klasy,
• na komendę nauczyciela, bez paniki, żwawym krokiem (nie biegiem) w sposób uporządkowany udać się do wyjścia ewakuacyjnego,
• niezwłocznie meldować nauczycielowi o przypadkach szczególnych, np.: przekazać znane informacje o uczniach przebywających poza klasą (np. w toalecie), zgłaszać natychmiastowo przypadki zasłabnięcia, omdlenia itp.
• po wyjściu z obiektu szkoły ustawiać się na boisku szkoły (w miejscu ewakuacji)

2021-10-28 godz. 08:00
Pierwsza pomoc przedmedyczna
miniatura

Resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO) to czynności medyczne mające na celu podtrzymanie i przywrócenie podstawowych funkcji życiowych, tzn. krążenia krwi i oddechu, jeśli doszło do ich zatrzymania.

W miesiącu październik 2021 r w klasach IV - VIII wszyscy uczniowie mieli okazję wziąć udział w warsztatach i ćwiczeniach z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Uczniowie brali udział w ćwiczeniach resuscytacji na fantomach.

Galeria zdjęć po kliknięciu w zdjęcie przewodnie.

Pomocne linki
Pierwsza pomoc dla dzieci - YouTube
Numer alarmowy 112 i pomoc poszkodowanym - YouTube
Odc. 7 – „Bezpieczne zachowania” - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

2021-10-21 godz. 08:00
Szkolny konkurs plastyczny "Bezpiecznie na drodze"
miniatura

Regulamin:

1.CELE KONKURSU:

*utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się na drodze,
*rozwijanie wyobraźni i pomysłowości dzieci,
*zwrócenie uwagi na przepisy i zasady ruchu drogowego,
*rozwijanie sprawności manualnej.
2.ZASADY UCZESTNICTWA:
*Konkurs adresowany jest do uczniów klas 0 – III.
*Prace przekazane na konkurs muszą być wykonane samodzielnie.
*Tematyka pracy musi być związana z propagowaniem bezpieczeństwa na drodze.
*Każdy uczestnik może wykonać tyko jedną pracę konkursową.
*Technika i format wykonania pracy:
-praca w dowolnej formie płaskiej lub półpłaskiej w formacie A4
(Nie używamy: gotowych półproduktów papierowych np. naklejek)
*Każda praca powinna być opatrzona danymi: imię i nazwisko, klasa.
*Prace należy dostarczyć wychowawcy kl. „0” najpóźniej do 31 października 2021 r.

3.KRYTERIA OCENY PRAC:

*samodzielność wykonania pracy *zgodność z tematem konkursu,*oryginalność, pomysłowość

4.INNE WAŻNE INFORMACJE:

*Oceny prac dokona komisja powołana przez organizatora. *Laureaci konkursu otrzymają nagrody.

2021-10-21 godz. 08:00
BRD – Karta Rowerowa
miniatura

Uczniowie kl VII i VII, w roku szkolnym 2020/2021, w ramach dodatkowych zajęć przygotowywali się do egzaminów na kartę rowerową.
Celem egzaminu było:
• popularyzowanie zasad i przepisów ruchu drogowego,
• kształtowanie nawyków właściwego zachowania się na drodze,
• popularyzowanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy,
• popularyzowanie roweru, jako środka transportu, a także rekreacji i sportu,
• zdobycie uprawnień do poruszania się rowerem po drodze
Egzamin składał się z dwóch części.
Część teoretyczna. Celem egzaminu teoretycznego było sprawdzenie znajomości przepisów ruchu drogowego niezbędnych do bezpiecznego kierowania rowerem w ruchu drogowym. Na rozwiązanie testu uczniowie mieli 30 minut. Pytania dotyczyły: ogólnej znajomości przepisów ruchu drogowego, znajomości znaków drogowych i zasad ruchu drogowego obowiązujących pieszych i rowerzystów, zasad przejazdu przez skrzyżowania, udzielania pierwszej pomocy medycznej. Aby go zdać, należało poprawnie odpowiedzieć na 80% pytań zawartych w teście jednokrotnego wyboru w wersji elektronicznej 19 uczniów przystąpiło do egzaminu i wszyscy uzyskali pozytywny wynik.
Część praktyczna
Egzamin praktyczny polegał on na ocenie kierującego rowerem pod względem
a) przestrzegania przepisów w ruchu drogowym,
b) umiejętności prawidłowej techniki jazdy, a w szczególności:
• pozycja kierującego na rowerze.
• upewnienie się o możliwości jazdy,
• upewnianie się o możliwości skrętów i sygnalizowanie zmian kierunku jazdy, hamowanie i zatrzymywanie pojazdu w określonym miejscu.
Nad bezpiecznym i sprawnym przeprowadzeniem egzaminu czuwał nauczyciel prowadzący zajęcia Pani Ewa Szczygieł oraz policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego z Proszowic, współpracujący z naszą szkołą.
Do egzaminu praktycznego przystąpiło 19 uczniów i wszyscy wykazali się odpowiednimi umiejętnościami wymaganymi podczas egzaminu.

Uczniowie kl IV i V egzamin maj/czerwiec 2022 r.

2021-10-18 godz. 08:00
Europejski Tydzień Kodowania: promowanie umiejętności cyfrowych
miniatura

od 18 - 22 października 2021 r.
w Szkole Podstawowej w Żębocinie

EU CodeWeek kolejny raz pomoże odmienić życie milionów obywateli z całej Europy i innych krajów, otwierając przed nimi świat umiejętności cyfrowych i innowacji. Od 9 do 24 października szkoły, organizacje non-profit, kluby kodowania i inne organizacje mogą włączać się w wydarzenia związane z promowaniem programowania i rozwojem umiejętności myślenia obliczeniowego. Nasza szkoła również jak co roku bierze udział w akcji.

W tym roku odbędzie się już dziewiąta edycja Europejskiego Tygodnia Kodowania – oddolnej inicjatywy, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią dla osób w każdym wieku.

Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom.
Powody, dla których warto wziąć udział w wyzwaniu Europejskiego Tygodnia Kodowania:
– Udział w zadaniach wymagających rozwiązywania problemów i kodowania.
– Współpraca z kolegami i koleżankami.
– Uświadamianie roli, jaką odgrywa kodowanie.

2021-10-01 godz. 08:00
„Wnuczka, wnuczek edukuje — babcia, dziadek się stosuje!” - KONKURS.
miniatura

Małopolska Policja wraz z partnerami ogłaszają konkurs dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego pn. „Wnuczka, wnuczek edukuje — babcia, dziadek się stosuje!”, mający na celu dotarcie do jak największego grona odbiorców – seniorów, narażonych na bezduszne działania oszustów, przez których niejednokrotnie tracą dorobek całego życia.
Jest to II edycja, w której dzieci pomagają zadbać o bezpieczeństwo seniorów z rodziny oraz z najbliższego otoczenia. Niewątpliwie tylko systematyczna realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem osób starszych przyniesie pozytywne efekty. Dlatego zapraszamy wszystkich uczniów, którzy chcą pomóc ochronić seniorów.
Zadanie polega na wykonaniu pracy konkursowej w dowolnej technice, np. w postaci: zdjęcie, grafika, komiks, mem itp. przeznaczone dla seniorów o tematyce dotyczącej zagrożeń oszustwami, z jakimi osoby starsze mogą się spotkać na co dzień.  Zakres tematyczny pracy konkursowej powinien odnosić się do najczęstszych metod działania oszustów „na policjanta”, „na wnuczka” itp. W konkursie można przesłać jedną pracę w postaci zdjęcia/grafiki lub w formie reportażu do pięciu zdjęć.
Zachęcamy uczniów do stworzenia prac, którymi dotrzemy do pokolenia seniorów i przekażemy im wiedzę dotyczącą metod działania oszustów. Ostrzegajmy przed sprawcami, którzy, wielokrotnie wykorzystują dobroduszność, obniżony poziom czujności starszych i samotnych osób, a także izolację społeczną spowodowaną pandemią do osiągnięcia swoich przestępczych celów. Natomiast młodych ludzi uczymy wrażliwości na drugiego człowieka i tego by wspólnie dbać o swoich bliskich. Zaktywizowanie uczniów i ukierunkowanie ich na podniesienie świadomości niebezpieczeństw wśród osób starszych przyczyni się do podniesienia świadomości społecznej w tym obszarze, a tym samym zmniejszenia ilości osób pokrzywdzonych.
Konkurs rozpoczyna się od 23 września 2021 roku.
Termin nadsyłania zgłoszeń konkursowych upływa 23 listopada 2021 roku.
Dla zwycięzców przewidziano atrakcyjne nagrody.
Koordynator na terenie szkoły Panie: Ewa Szczygieł, Barbara Madej, Monika Wójcik, Halina Gierka

„Wnuczka, wnuczek edukuje — babcia, dziadek się stosuje!” – Ogłaszamy konkurs dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego – Kuratorium Oświaty w Krakowie

2021-10-01 godz. 08:00
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
miniatura

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day) to bezpłatna akcja edukacyjna. Odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. 11. edycja akcji (ŚDTM 2021) odbędzie się 1 października 2021.
Jaki jest cel akcji?
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
Na czym polega?
„Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie młodsi uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują starszych kolegów oraz dorosłych.
Koordynatorzy: Ewa Szczygieł, Barbara Madej, Monika Wójcik, Halina Gierka, Justyna Czarny.

Linki
Jak w 3 minuty nauczyć się tabliczki mnożenia? - YouTube
Mnożenie na palcach - YouTube
Mnożenie na palcach - YouTube
Tabliczka mnożenia gry - Tabliczkamnożenia.pl (xn--tabliczkamnoenia-0rd.pl)
TABLICZKA MNOŻENIA x 5 - Sprawdź się !!! - YouTube
TABLICZKA MNOŻENIA x 6 - Sprawdź się !!! - YouTube
TABLICZKA MNOŻENIA x 7 - Sprawdź się !!! - YouTube
TABLICZKA MNOŻENIA x 8 - Sprawdź się !!! - YouTube
TABLICZKA MNOŻENIA x 9 - Sprawdź się !!! - YouTube

2021-09-28 godz. 08:00
Światowy Dzień Jabłka
miniatura

Zielone, czerwone, okrągłe, pachnące
a jako przekąska niezwykle sycące...
Jabłko - pełne witaminek dla chłopaków i dziewczynek.
Wszyscy jabłka chętnie jemy i DZIEŃ JABŁKA świętujemy!!!


28 września 2021 roku obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Jabłka.

Jabłko jest jednym z najpopularniejszych owoców w kraju i na świecie. Co czwarte jabłko w Europie pochodzi z Polski.

Celem przedsięwzięcia było propagowanie zdrowego odżywiania się, a przede wszystkim zachęcenie do codziennego spożywania jabłek.

Każdy uczeń w szkole miał swój udział w przygotowaniu święta.

Klasa VIII wykonała zdrowe potrawy z jabłek. Na stołach pojawiły się pyszne ciastka z jabłkami oraz świeżo wyciśnięty sok jabłkowy. Nikt nie musiał zachęcać dzieci do skosztowania jabłkowych pyszności.

Uczniowie włączyli się w akcję charytatywną i zebrane pieniążki przeznaczyliśmy na Fundację „Człowiek dla zwierząt” mającą lokalizację w Łętkowicach Kolonii.

Wszystkie podejmowane działania dostarczyły dzieciom wiele radości, a jednocześnie zwróciły uwagę na korzyści wynikające ze spożywania jabłek.

2021-09-15 godz. 08:00
Międzynarodowy Dzień Kropki
miniatura

Międzynarodowy Dzień Kropki to święto zabawy i kreatywności, które znane jest na całym świecie. Zapoczątkowała je książka Petera Reynoldsa pt. „Kropka”. Bohaterka książki, mała dziewczynka Vashti, zupełnie nie wierzyła we własne możliwości. Dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki zmieniła zdanie o sobie i odkryła, że jednak coś potrafi. Dziewczynka nie tylko uwierzyła
w siebie, ale tę wiarę w siebie przekazała innym. Pomogła spotkanemu na wystawie chłopcu odkryć swoje zdolności. Idea, którą przekazuje książka zainspirowała wielu pedagogów, nauczycieli, wychowawców, bibliotekarzy, którzy organizują wiele przedsięwzięć pomagających dzieciom na całym świecie.
My również wyśmienicie bawiliśmy się w tym szczególnym dniu, poprzez zabawy plastyczne jak również oryginalne stroje.

Link do filmu The Dot - Kropka (Lektor PL) - YouTube

2021-09-02 godz. 08:00
Szkolna RODO-wyprawka dla rodziców
miniatura

Początek roku szkolnego to czas, gdy pojawia się konieczność dopełnienia przez szkołę wielu obowiązków, w tym tych, które dotyczą przetwarzania danych osobowych. Temat ten co roku wzbudza ciekawość i pojawia się wiele pytań z nim związanych.

„Szkolna RODO-wyprawka dla rodziców” to przygotowany przez UODO miniprzewodnik, który zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane przez rodziców (opiekuna prawnego) pytania o przetwarzanie danych osobowych uczniów.

Zachęcamy do zapoznania się - https://uodo.gov.pl/pl/138/2164

2021-09-02 godz. 08:00
XI EDYCJA MAŁOPOLSKIEGO KONKURSU „ODBLASKOWA SZKOŁA”
miniatura

Po ubiegłorocznej przerwie w organizacji Konkursu „Odblaskowa Szkoła”, związanej z sytuacja epidemiczną kraju, w 2021 roku wracamy do realizacji tego ważnego z punktu widzenia bezpieczeństwa na drogach programu profilaktycznego.
Wstępne założenia programowe:
• prelekcje w klasach z wychowawcą, pedagogiem
• prelekcje z policjantem,
• konkursy (plastyczne i wiedzy)
• dzieci uczą starszych
• akcja Kierowco zwolnij
• Egzamin na kartę rowerową
• konkursy zewnętrzne
• itp.
Cel programu:
Celem programu jest zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, lokalnych władz samorządowych i rodziców w zakresie wyposażenia uczniów w elementy odblaskowe. Daje możliwość wykazania, że ich szkoła nie tylko uczy, ale również dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych zwłaszcza w drodze do i ze szkoły. Ponadto celem akcji jest zwrócenie uwagi pedagogów, rodziców i opiekunów na konieczność kontrolowania ustawowego obowiązku korzystania z elementów odblaskowych i promowanie wszelkich inicjatyw ograniczających zagrożenia w ruchu drogowym. Akcja ma formę konkursu promującego najbardziej aktywne szkoły podstawowe i społeczności lokalne, realizujące ideę wyposażania uczniów w elementy odblaskowe.

Link Rusza XI edycja Odblaskowej Szkoły - największego konkursu brd dla szkół podstawowych! - Małopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

2021-09-01 godz. 08:00
Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022
miniatura

odbędzie się 1 września 2021 w godzinach:
klasy I-III godz. 9.00
klasy IV-VIII godz. 10.00

2021-09-01 godz. 08:00
WYPRAWKA DLA DZIECI Z ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ROK SZKOLNY 2021/2022
miniatura

1.Plecak
2.Pojemnik na śniadanie i bidon
3.Mały ręcznik
4.Piórnik:
-2 ołówki (miękkie, najlepiej grube)
-gumka,
-temperówka (zamykana),
-nożyczki
-duży klej w sztyfcie,
-flamastry,
-kredki (najlepiej grube)
-kredki woskowe
5.Bloki:
-rysunkowy biały i kolorowy,
-techniczny biały 2 szt
-techniczny kolorowy 2 szt
6.Papier kolorowy 1 zwykły 1 samoprzylepny,
7.Farby plakatowe + 2 pędzle o różnej grubości,
8.Plastelina (duże opakowanie)
9.Bibuła karbowana- 3 różne kolory
10.Teczki A4 na gumkę 2 szt.
11.Skoroszyt z dziurkami 1 szt.
12.Obuwie zmienne + worek
13.Pudełko chusteczek higienicznych (wyciąganych z pudełka) + 1 ręcznik papierowy.

BARDZO PROSIMY O PODPISANIE WSZYSTKICH PRZYBORÓW DZIECKA.

2021-09-01 godz. 08:00
Pomoc materialna dla uczniów
miniatura

Uczniowie (rodzice) znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej mają możliwość ubiegania się o stypendium socjalne.
Szczegóły na stronie:
http://zeaokzis.proszowice.pl/node/7

2021-09-01 godz. 08:00
Zarządzenie Nr 6//2021/2022 Dyrektora Zespołu Szkół w Żębocinie z dnia 01.09. 2021 r. w sprawie procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii w Zespole Szkół w Żębocine
miniatura


Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt. 1, 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.), § 13c rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.), wytycznych MEN, MZ, i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r., zalecenia dla dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół i placówek zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam procedurę funkcjonowania szkoły w czasie pandemii w Szkole Podstawowej im. Armii ,,Kraków” w Żębocinie stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2
1. Procedura obowiązuje wszystkich pracowników.
2.Podanie do wiadomości i stosowania następuje poprzez udostępnienie treści niniejszego zarządzenia na tablicy informacyjnej.
3. Podanie do wiadomości rodzicom następuje poprzez zamieszczenie treści procedury na stronie internetowej szkoły.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązująca od dnia 1 września 2021 r.

Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 6/2021/2022
Dyrektora Zespołu Szkół w Żębocinie
z dnia 1 września 2021r

PROCEDURA FUNKCJONOWANIA SZKOŁY W CZASIE EPIDEMII
w Szkole Podstawowej w Żębocinie


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza procedura dotyczy nauczycieli, pracowników, rodziców oraz dzieci w Szkole Podstawowej w Żębocinie zwanym dalej „szkołą”.
2. Procedura określa działania i środki zapobiegawcze, które podejmuje szkoła w celu zminimalizowania możliwość zakażenia COVID-19.


II. ORGANIZACJA ZAJĘĆ
1. W Szkole obowiązują zasady ustalone zgodnie z wytycznymi Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.
2. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
3. Dzieci (uczniowie) mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów (zgodnie z procedura obowiązującą w szkole) bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.
4. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie mogący samodzielnie korzystać z drogi publicznej przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
5. Przy wejściu do budynku zorganizowana jest strefa do odkażania rąk. W tej strefie znajduje się informacja o obowiązku dezynfekowania rąk oraz instrukcję użycia środka dezynfekującego. Wszystkim wchodzącym do budynku szkoły należy umożliwić skorzystanie z płynu do dezynfekcji rąk.
6. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły (hol), zachowując zasady: 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi, dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m, dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m, opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
7. Ogranicza się przebywanie osób trzecich w szkole do niezbędnego minimum z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m.in. osłonę ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.
8. Zapewnia się sposoby szybkiej, skutecznej komunikacji z opiekunami ucznia. Kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi może odbywać się w formie e-mail, telefonicznej lub inny z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość.
9. Szkoła posiada termometr bezdotykowy i dezynfekowanie go po użyciu w danej grupie.
10. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu – sala numer 7, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów prawnych o konieczności odebrania ucznia ze szkoły.
11. Organizację pracy powinna umożliwić zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, szczególnie w miejscach wspólnych i ograniczyć gromadzenie się uczniów na terenie szkoły (np. różne godziny przychodzenia uczniów z poszczególnych klas do szkoły, różne godziny przerw lub zajęć na boisku) oraz unikanie częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
12. Zgodnie z zasadami higieny należy często myć ręce (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
13. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować.
14. Uczeń powinien posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
15. Osoba prowadząca dane zajęcia wietrzy salę raz na godzinę, a w razie potrzeby także w czasie zajęć zapewniając bezpieczeństwo uczniom.
16. Nauczyciel w klasach I-III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
17. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach przez osobę odpowiedzialną za ten rejon sprzątania. W miarę możliwości uczniowie mogą korzystać z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
18. Uczniowie nie powinny zabierać do szkoły niepotrzebnych przedmiotów, chyba, że są to dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takim przypadku opiekun w szkole powinien zapewnić, aby dzieci nie udostępniały swoich rzeczy innym, natomiast rodzice dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie, pranie lub dezynfekcję danej rzeczy.
19. Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej, a także w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych. Środki do dezynfekcji rąk powinny być rozmieszczone przed wejściem do świetlicy w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wychowanków pod nadzorem opiekuna. Świetlice należy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem wychowanków oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.
20. Rekomenduje się dla wszystkich osób przebywających w szkole tj. dla uczniów, nauczyciel, pracowników administracji i obsługi, zasłanianie ust i nosa podczas przebywania w częściach wspólnych szkoły (np. korytarze, hol) .
21. Zaleca się w przypadku korzystnych warunków atmosferycznych korzystanie z terenów rekreacyjnych szkoły.

III. HIGIENA, CZYSZCZENIE I DEZYNFEKCJA POMIESZCZEŃ I POWIERZCHNI
1. Przy wejściu głównym w miejscach łatwo dostępnych umieszcza się potrzebnych numerów telefonów, w tym stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
2. W szkole dostępne są instrukcje obrazkowo – instruktażowe wywieszane w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych plakatów z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje (po kilka egzemplarzy): mycia rąk, dezynfekcji rąk, zakładania – zdejmowania maseczek, zakładania – zdejmowania rękawiczek - zestaw załączników stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej procedury.
3. Wyznaczony pracownik dopilnowuje, aby wszystkie osoby trzecie, w tym rodzice uczniów wchodząc do szkoły dezynfekowały ręce lub zakładały rękawiczki ochronne, miały zakryte usta i nos oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania. Dyrektor lub inna osoba wskazana przez Dyrektora wyznacza strefy przebywania.
4. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, po skorzystaniu z toalety.
5. Przeprowadzając dezynfekcje należy przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Przestrzega się czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
6. Prowadzony i odnotowywany jest monitoring prac porządkowych wykonywanych ze szczególnym uwzględnieniem w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, przyciski i powierzchni płaskich w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej procedury.
7. Zapewnia się bieżącą dezynfekcje toalet.
8. Uczniowie i pracownicy używający masek i rękawic jednorazowych, mają zapewnione pojemniki do ich wyrzucenia. Odpady wytworzone przez osoby zdrowe takie jak: środki zapobiegawcze (maseczki, rękawiczki) stosowane np. w miejscu pracy, komunikacji miejskiej, w trakcie zakupów, w celu minimalizacji ryzyka zarażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa, powinny być wrzucane do pojemnika/worka na odpady zmieszane.


V. POSTĘPOWANIE NA WYPADEK PODEJRZENIA ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM U PRACOWNIKA
1. Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
2. Podczas organizowania pracy pracownikom powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka w miarę możliwości stosuje się rozwiązania minimalizujące ryzyko zakażenia (np. nieangażowanie w dyżury podczas przerw międzylekcyjnych, a w przypadku pracowników administracji w miarę możliwości praca zdalna).
3. W przypadku wystąpienia u pracownika objawów chorobowych, osoba ta jest izolowana wydzielonym obszarze wyposażonym m.in. w środki ochrony i płyn dezynfekujący (sala numer 7).
4. Dyrektor lub osoba wyznaczona informuje pracowników, iż w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
5. Dyrektor lub osoba wyznaczona wskazuje pracownika odpowiedzialnego za gruntowne sprzątanie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik. Przeprowadzona dezynfekcja powinna być odnotowana zgodnie z załącznikiem nr 1 do Procedury.
6. Dyrektor lub osoba wyznaczona stosuje się do indywidualnych zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
7. W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego – ustala się listy osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach szkoły, w którym przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych GIS (rekomendacja GIS).
8. Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, aby odbyć konsultację lub uzyska poradę.
9. Zapewnienie dzieciom i młodzieży, w tym niepełnosprawnej, bezpłatnego dowozu i opieki do szkoły odbywa się na zasadach obowiązujących w transporcie publicznym.



VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Procedura bezpieczeństwa wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2021 r.
2. Procedura obowiązuje do odwołania.

2021-09-01 godz. 08:00
Deklaracja dostępności
miniatura

Zespół Szkół w Żębocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://www.zs-zebocin.d2.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2017.01.01. Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020.01.01.

Dane teleadresowe jednostki:
Telefon: 12 386 45 42
E-mail: sp.zebocin@proszowice.pl
Adres korespondencyjny: Żębocin 65, 32-100 Proszowice

Data publikacji strony internetowej: 2018-10-25

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-11-03

Strona podmiotowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Odtwarzanie multimediów jest niemożliwe.
Na stronie nie ma mapy strony oraz wyszukiwarki.
Po powiększeniu widoku strony do 200% nie jest widoczna całość informacji ze strony.
Na stronie informacja nie jest przekazywana jedynie za pomocą koloru.
Nie ma instrukcji odnoszącej się do koloru elementu.
Nie ma informacji przekazywanej jedynie poprzez pozycję lub formę.
Tytuły stron mają niepoprawną strukturę.( Tytuł strony pojawia się na zakładce w przeglądarce. Zazwyczaj pokazuje się w całości w formie „dymka” gdy najedziesz na daną zakładkę przeglądarki kursorem myszki)


Ułatwienia na stronie podmiotowej:

focus wokół elementów nawigacyjnych
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Menu na wszystkich stronach wygląda tak samo.
Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony.
Z treści strony można korzystać bez względu na orientację ekranu.
Nie ma automatycznie uruchamianego dźwięku, którego nie da się zatrzymać.
Nie ma migających lub pojawiających się elementów, których nie da się zatrzymać.
Nie ma skomplikowanych infografik.


Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 2021-08-20

Deklarację sporządzono na podstawie przeprowadzonej w podmiocie samooceny.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji:

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Renata Naleźnik
e-mail: sp.zebocin@proszowice.pl
Telefon: 12 386 45 42

Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna
Budynek Zespołu Szkół w Żębocinie nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku szkoły prowadzi jedno wejście zgodnie z adresem.

Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

2021-08-30 godz. 08:00
Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych obowiązujące od 1 września
miniatura

Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, które będą obowiązywały od 1 września 2021 r. Jest to zbiór zaleceń i rekomendacji, których celem jest bezpieczna oraz higieniczna organizacja zajęć w warunkach epidemii w nowym roku szkolnym.

Szczegóły na stronie;
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wytyczne-mein-mz-i-gis-dla-szkol-podstawowych-i-ponadpodstawowych-obowiazujace-od-1-wrzesnia-2021-r

2021-08-22 godz. 08:00
PROJEKT Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
miniatura

W dniach 23.08.2021 – 25.08.2021 w naszej szkole odbyło się spotkanie z anglojęzycznymi gośćmi.
Byli to międzynarodowi wolontariusze, których głównym zadaniem było ćwiczenie z naszymi uczniami umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Działalność studentów-wolontariuszy koncentrowała się więc głównie wokół nauczania języka angielskiego (bardzo ważne i potrzebne było to „zatopienie” naszych uczniów w naturalnym środowisku anglojęzycznym), ale nie tylko, gdyż spotkanie to między innymi nauczyło naszych uczniów również wielu elementów kultury innych krajów, a także pomogło im poznać nasze polskie dziedzictwo kulturowe.
Spotkanie rozpoczęło się dnia 23.08. w naszej szkole, a zajęcia językowe skierowane były do uczniów klasy siódmej i ósmej.
Najpierw pani dyrektor Renata Naleźnik przywitała wolontariuszy, następnie nauczyciel języka angielskiego, pani Eliza Drohomirecka przedstawiła czworo anglojęzycznych gości.
Naszymi gośćmi byli Said Salime z francuskiej wyspy Majotta (niedaleko Madagaskaru) , Ester Aiasa z Włoch oraz Salome Mujiri i Elvin Kojushov z Gruzji.
Nauczycielka języka angielskiego poprosiła naszych gości o przedstawienie prezentacji na temat swoich krajów.
Wszystkie prezentacje multimedialne przedstawiane były przez anglojęzycznych wolontariuszy w języku angielskim. Najpierw uczniowie poznali Włochy, potem francuską wyspę Majotta, a na końcu Gruzję. Prezentacje były urozmaicone ciekawostkami i zagadkami w języku angielskim, a jeden z uczniów – Tymoteusz Krycha za właściwą odpowiedź zdobył nawet nagrodę!
Ponieważ na kolejne dni zaplanowane było szereg wycieczek oraz działań sportowych (m.in. park wodny, zwiedzanie Krakowa z przewodnikiem, Wawel – komnaty królewskie z przewodnikiem) , w ramach anglojęzycznego wprowadzenia do tych zaplanowanych działań, nauczycielka języka angielskiego przedstawiła prezentację multimedialną, która miała na celu przypomnienie naszym uczniom słownictwa sportowego.
Następnie wolontariusze z Gruzji ( Salome Mujiri i Elvin Koiushov) przeprowadzili multimedialny quiz sprawdzający znajomość słownictwa sportowego.
Nasi uczniowie byli bardzo aktywnymi uczestnikami tej części spotkania!
Kolejnym punktem programu tych niezwykle cennych zajęć językowych było wspólne zaśpiewanie i nagranie razem z wolontariuszami trzech piosenek w języku angielskim ( "We are the world" - M. Jackson, "Mamma Mia" - Abba, "We are the champions" - Queen ).
Następnie troje wolontariuszy (Said Salime z wyspy Mayota, Ester Aiasa z Włoch oraz Salome Mujiri z Gruzji) przedstawiło podstawowe kroki tańca irlandzkiego. Kolejnym punktem programu było nauczenie naszych uczniów tego tańca. Oczywiście nauka tańca irlandzkiego przebiegała tylko przy użyciu języka angielskiego.
Ostatecznie cała grupa uczniów naszej szkoły oraz partnerskiej szkoły podstawowej w Kamieńczycach wraz z anglojęzycznymi wolontariuszami radośnie zatańczyła taniec irlandzki.
Po zakończeniu nauki tańca irlandzkiego przyszła kolej na lekcję o zabytkach Krakowa. Lekcja w całości odbyła się oczywiście w języku angielskim.
Jako pierwsza wystąpiła wolontariuszka Ester Aiasa z Włoch, która przedstawiła prezentację multimedialną na temat Barbakanu, Bramy Floriańskiej i Kościoła Mariackiego (bardzo barwnie została opowiedziana historia hejnału mariackiego) .
Następnie wystąpił wolontariusz Said Salime z francuskiej wyspy Majotta, który opowiadał i pokazywał slajdy na temat Rynku Głównego i Sukiennic.
Ostatnim punktem programu było przedstawienie Wawelu. Tutaj prezentację multimedialną przedstawił wolontariusz Elvin Koiushov z Gruzji.
Mówił o zamku królewskim na Wawelu, podał kilka faktów historycznych, pokazał kilka slajdów, a na sam koniec opowiedział jeszcze legendę o smoku wawelskim. Oczywiście wszystko odbyło się w języku angielskim.
Na tym zakończyła się praca wolontariuszy w naszej szkole pierwszego dnia.
Dzień 24.08. był dniem sportu i zakładał ćwiczenie angielskiego słownictwa sportowego, które zostało już przypomniane poprzedniego dnia poprzez prezentację i quiz.
O godzinie dziesiątej nasi uczniowie wraz z międzynarodowymi wolontariuszami oraz z nauczycielami pojechali do jednego z największych i najnowocześniejszych parków wodnych w Polsce. Po trzech godzinach wspaniałej zabawy w wodzie dzieci udały się na posiłek. Wolontariusze rozmawiali z uczniami w języku angielskim używając cały czas słownictwa sportowego. Wszystkim uczniom, nauczycielom oraz anglojęzycznym wolontariuszom dopisywał humor, wszyscy byli bardzo zadowoleni z tego aktywnego dnia sportu.
Dnia 25.08. o godzinie siódmej rano wraz z wolontariuszami i nauczycielami nasi uczniowie udali się do Krakowa. O godzinie dziewiątej dzieci spotkały się z przewodnikiem pod Barbakanem. Tu rozpoczęło się zwiedzanie miasta, bardzo aktywnie i bez nudy. Dzieci przeszły przez Bramę Floriańską i wysłuchały historii świętego Floriana. Podczas dalszego spaceru uczniowie dowiedzieli się jak wyglądało średniowieczne miasto i jego system obronny, gdzie handlowano a gdzie bawiono się w starym Krakowie. Na Rynku dzieci oglądały stary Ratusz, Kościół Mariacki, Sukiennice pełne kramów, krakowską depresję - kościół Św. Wojciecha, zabytkowe kamienice itd.
Cała trasa urozmaicona była zagadkami, ciekawostkami, legendami i anegdotami o dawnym Krakowie.
Wszystkie zagadki i aktywne zadania, które kierowała do naszej grupy pani przewodnik, miały dwie wersje językowe: polską i angielską.
Zwiedzanie zakończyło się na Wzgórzu Wawelskim.
Tu, na dziedzińcu zamku królewskiego na Wawelu, nasza grupa rozpoczęła spotkanie z kolejnymi przewodnikami. Wszystkie trzy dni byli z nami uczniowie i nauczyciele z partnerskiej szkoły podstawowej w Kamieńczycach oraz międzynarodowi anglojęzyczni studenci – wolontariusze. Nasza grupa liczyła więc 45 osób, w związku z tym musieliśmy podzielić się na trzy mniejsze,15-osobowe grupy. Każda z trzech grup miała swojego przewodnika.
Uczniowie zaczęli zwiedzanie komnat królewskich opowiadaniem przewodnika, które miało miejsce na dziedzińcu zamku królewskiego. Następnie każda grupa osobno wchodziła do wnętrza zamku w celu zwiedzania jego komnat.
Podczas zwiedzania pani przewodnik bardzo obszernie i ciekawie opowiadała o każdym szczególe komnat królewskich, bardzo chętnie odpowiadała też na liczne pytania naszych uczniów.
Po zwiedzeniu komnat królewskich poszliśmy na Bulwary Wiślane, gdzie uczniowie pożegnali anglojęzycznych gości.
Niektórzy nasi uczniowie nadal utrzymują kontakt z anglojęzycznymi studentami-wolontariuszami (na Messengerze i WhatsAppie).
Spotkanie z anglojęzycznymi studentami-wolontariuszami oraz wszystkie działania i aktywności związane z tym wydarzeniem (zajęcia językowe, wycieczki edukacyjno-sportowo-krajoznawcze) odbyły się w ramach realizacji ambasadorskiego projektu językowego o tytule „Let’s sing and play in English in Żębocin” (Śpiewajmy i bawmy się po angielsku w Żębocinie).
Projekt był już realizowany w naszej szkole przez cały poprzedni rok szkolny. Większość zajęć językowych była realizowana zdalnie, na platformie Teams. Kilka zajęć udało się zrealizować stacjonarnie, projekt trwa nadal i będzie trwać do końca grudnia roku 2021.
Obecnie ten projekt językowy jest realizowany w naszej szkole w klasie siódmej i ósmej w ramach programu English Teaching przy współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności (PAFW).



2021-06-01 godz. 08:00
4 czerwca 2021
miniatura

jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych (piątek).

2021-04-30 godz. 08:00
1% dla Szkoły Podstawowej
miniatura

Aby wesprzeć działalność Szkoły wystarczy na zeznaniu podatkowym przekazać 1 % podatku na:
Stowarzyszenie Pomocy Szkole MAŁOPOLSKA
KRS 0000052078
wpisując jako cel szczegółowy:
Dla Szkoły Podstawowej w Żębocinie

2021-04-30 godz. 08:00
ZARZĄDZENIE NR 13/2020/2021 DYREKTORA Zespołu Szkół w Żębocinie z dnia 30.04.2021 w sprawie organizacji zajęć w czasie ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Żębocinie w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
miniatura

Na podstawie § 2, § 3 ust. 1 i 3 oraz § 4 ust. 1 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 824) zarządzam co następuje:
§ 1. Od 4 maja 2021 r. zajęcia dla uczniów klas I-III organizowane są w Szkole w trybie stacjonarnym, zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć określającym organizację zajęć edukacyjnych.
§ 2. 1. Od 4 maja 2021 r. do dnia 16 maja 2021 r. Szkoła Podstawowa będzie organizowała zajęcia w klasach IV-VIII w ramach kształcenia zdalnego, realizowanego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na dotychczasowych zasadach.
2. W okresie od dnia 17 maja 2021 r. do dnia 30 maja 2021 r. Szkoła Podstawowa w Żębocinie będzie organizowała zajęcia w klasach IV-VIII w ramach kształcenia zdalnego, realizowanego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz kształcenia stacjonarnego w następujący sposób:
1) poniedziałek (17.05) klasa VI – nauczanie stacjonarne
2) wtorek (18.05) klasy VII i VIII – nauczanie stacjonarne
3) środa (19.05) klasa IV – nauczanie stacjonarne
4) czwartek (20.05) klasa VI – nauczanie stacjonarne
5) piątek (21.05) klasy VII i VIII – nauczanie stacjonarne
6) poniedziałek (24.05) klasy VII i VIII – nauczanie stacjonarne
7) wtorek, środa, czwartek (25.05-27.05) dni wolne od zajęć dydaktycznych, egzaminy ósmoklasisty
8) piątek (28.05) klasa IV – nauczanie stacjonarne

§ 3. Kształcenie zdalne, realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o którym mowa w § 2 ust. 1 i 2 odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w zarządzeniu nr 13 Dyrektora Zespołu Szkół w Żębocinie z dnia 30.04.2021 w sprawie organizacji realizacji zadań Szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 4 maja 2021 r.



Dyrektor szkoły


Renata Naleźnik

2021-04-27 godz. 08:00
Bezpłatna kolonia nad Jeziorem Drwęckim w Ostródzie
miniatura

Bezpłatna kolonia przy wykorzystaniu bonu turystycznego dla dzieci w wieku 6-16 lat, których przynajmniej jeden z rodziców jest ubezpieczony w pełnym zakresie w KRUS.

2021-04-23 godz. 08:00
Organizacja zajęć klas I-III w dniach od 26.04 do 30.04.2021 - zajęcia w trybie hybrydowym
miniatura


Od 26 kwietnia uczniowie klas I-III uczestniczą w zajęciach w trybie hybrydowym. Tryb hybrydowy polega na takiej organizacji zajęć, by w szkole przebywało maksymalnie 50% wszystkich dzieci. Zajęcia lekcyjne powinny być
naprzemiennie – zdalnie i stacjonarnie. W związku z tym:

klasa I we wtorek i piątek - uczniowie przychodzą do szkoły na zajęcia stacjonarne (na godzinę 8.00), natomiast w poniedziałek, środę i czwartek mają zajęcia zdalne na Teamsie.

klasa II w poniedziałek i czwartek uczniowie przychodzą do szkoły na zajęcia stacjonarne, natomiast we wtorek, środę i piątek mają zajęcia zdalne na Teamsie.

klasa III w środę uczniowie przychodzą do szkoły na zajęcia stacjonarne, natomiast w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek mają zajęcia zdalne na Teamsie.

2021-04-19 godz. 08:00
Aplikacja mobilna "Placówki Oświatowe"
miniatura

Przede wszystkim kierowana jest do uczniów 8-ych klas Szkoły Podstawowej poszukujących informacji o szkole średniej do której zamierzają uczęszczać w kolejnym roku. Za pomocą tego programu uczeń może sprawdzić informacje jakie szkoły znajdują się w najbliższej okolicy i jaka jest ich oferta rekrutacyjna.

Aplikacja jest całkowicie darmowa, nie zbiera też żadnych informacji o użytkownikach. Prezentuje informacje publicznie dostępne ale w uporządkowany sposób.

Kilka informacji o aplikacji:
Dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS do pobrania ze sklepów Play i App Store.
Linki do pobrania aplikacji są na stronie http://placowkioswiatowe.pl

2021-04-07 godz. 08:00
Lista kandydatów przyjętych do klasy I
miniatura

1. Gajda Emilia
2. Kubik Milena
3. Maj Amelia
4. Nowak Nadia
5. Skatuła Dominika
6. Sroga Julia
7. Wieczorek Florian
8. Zabagło Kamil
9. Łakomska Karolina
10. Melczewska Zofia

2021-04-01 godz. 08:00
Informacja o ilości wolnych miejsc do klasy I
miniatura

Pozostało 15 wolnych miejsc do klasy I Szkoły Podstawowej. Rekrutacja do klasy pierwszej będzie prowadzona również dla kandydatów spoza obwodu szkoły.

2021-03-31 godz. 08:00
Lista przyjętych kandydatów do Oddziału Przedszkolnego
miniatura

Lista dzieci zakwalifikowanych do Oddziału Przedszkolnego przy Zespole Szkół w Żębocinie:

1. Banaś Maja
2. Czekaj Bartosz
3. Czekaj Nadia
4. Guzik Kacper
5. Gąsior Patryk
6. Kaczmarczyk Szymon
7. Kaczmarczyk Cezary
8. Kaczmarczyk Oskar
9. Kopeć Martyna
10. Makuła Szymon
11. Naleźnik Wojciech
12. Wcisło Bartosz
13. Wilczyński Kacper

2021-03-22 godz. 08:00
ZARZĄDZENIE NR 03 DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ARMII KRAKÓW W ŻĘBOCINIE
miniatura

z dnia 19.03.2021

w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Armii Kraków w Żębocinie w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19


Na podstawie § 1a, § 2 i § 2d rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1389 z późn. zm. ) zarządzam co następuje:

§ 1. W związku z ograniczeniem funkcjonowania publicznych i niepublicznych szkół podstawowych na obszarze kraju w okresie od dnia 22 marca 2021 r. do dnia 11 kwietnia 2021 r. zadania Szkoły Podstawowej im. Armii Kraków w Żębocinie są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zgodnie z zarządzeniem nr 9 Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Armii Kraków w Żębocinie im. z dnia 24.03.2020 w sprawie organizacji realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
§ 2. 1. W okresie ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 Szkoła prowadzi działalność opiekuńczą dla dzieci osób zatrudnionych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz innych osób realizujących zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, uczęszczających do klas I–III. Rodzice dziecka, którzy chcą korzystać z opieki, wnioskują do dyrektora szkoły o objęcie ich dziecka opieką.
2. Dzieci objęte opieką, o której mowa w ust. 1, mają możliwość realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 22 marca 2021 r.



Dyrektor Szkoły

Renata Naleźnik

2021-03-12 godz. 08:00
Konkurs plastyczny „ Kartka wielkanocna do papieża Franciszka, kontynuatora nauczania Jana Pawła II”
miniatura

W tym roku po raz pierwszy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym „ Kartka wielkanocna do papieża Franciszka, kontynuatora nauczania Jana Pawła II”, organizowanym przez Instytut dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie.

Na konkurs wpłynęło 25 prac z klas od pierwszej do siódmej. Najliczniej reprezentowana w konkursie będzie klasa trzecia, która przygotowała najwięcej konkursowych prac.

Wszystkim uczniom i rodzicom dziękujemy za udział w konkursie i z niecierpliwością czekamy na wyniki do 26 marca 2021 roku.

2021-03-01 godz. 08:00
REKRUTACJA DO KLASY PIERWSZEJ
miniatura

W dniu 01.03.2021 został uruchomiony system rekrutacyjny w szkołach podstawowych.

Rodzice mogą złożyć wniosek o przyjęcie kandydata do klasy pierwszej za pośrednictwem strony enabor.proszowice.pl od 01.03.2021 do 31.03.2021

W przypadku problemów ze złożeniem wniosków w zakładce POMOC znajduje się instrukcja do złożenia wniosku https://enabor.proszowice.pl/content/help lub można zgłosić się do Urzędu Gminy w Proszowicach.

2021-02-24 godz. 08:00
REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
miniatura

Rekrutacja 2021/2022 do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkół podstawowych

Zgodnie z Zarządzeniem nr 16/2021 Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice z 29 stycznia 2021 r. rekrutacja:

a) do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych rozpocznie się 24 lutego 2021 r.
b) do klas pierwszych w szkołach podstawowych rozpocznie się 1 marca 2021 r.

Również 24 lutego 2021 zostanie uruchomiony elektroniczny system rekrutacji za pomocą, którego będzie możliwość złożenia wniosku rekrutacyjnego do przedszkola/oddziału przedszkolnego oraz śledzenia przebiegu rekrutacji - pod adresem https://enabor.proszowice.pl.

Od 1 marca umożliwione będzie również złożenie wniosku rekrutacyjnego do klasy pierwszej szkoły podstawowej - pod adresem https://enabor.proszowice.pl.
Składanie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego przez rodziców dzieci uczęszczających już do przedszkola w terminach 15-22 lutego 2021 r.
Kryteria naboru do przedszkoli określa:

a) art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910, z późn. zm.) – do pobrania odnośnik (https://www.proszowice.pl/asp/pliki/2021/zasady_rekrutacji_2021_-_prawo_oswiatowe.docx)

b) Uchwała Nr XXXVI/269/2017 Rady Miejskiej w Proszowicach z dnia 16 marca 1917 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postepowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Proszowice – odnośnik do Bazy Aktów Własnych (https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyiMiastaProszowice/document/81683/Uchwa%C5%82a-XXXVI_269_2017)

Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 określa Zarządzenie Nr 16/2021 Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie harmonogramu postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do przedszkoli samorządowych, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych oraz klas I w szkołach podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Proszowice na rok szkolny 2021/2022

2021-02-24 godz. 08:00
INSTRUKCJA ZŁOŻENIA WNIOSKU DO PRZEDSZKOLA W SYSTEMIE eNABÓR
miniatura

Informujemy, iż pod poniższym linkiem znajdą Państwo INSTRUKCJĘ ZŁOŻENIA WNIOSKU DO PRZEDSZKOLA W SYSTEMIE eNABÓR:

https://enabor.proszowice.pl/content/help


2021-02-23 godz. 08:00
REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
miniatura

Od 24 lutego 2021 do 24 marca 2021 rusza proces rekrutacji do Oddziału Przedszkolnego. Ilość wolnych miejsc 15.

2021-02-09 godz. 08:00
REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO I KLASY PIERWSZEJ
miniatura

Bardzo proszę o zapoznanie się harmonogramem rekrutacji na rok szkolny 2021/2022 do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Proszowice.

Wszystkie informacje znajdą Państwo w poniższym linku:

https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyiMiastaProszowice/document/703773/

2021-01-31 godz. 07:30
29 Finał WOŚP 2021
miniatura

„Finał z głową” to hasło tegorocznej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

W niedzielę 31 stycznia 2021 r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Żębocinie pomimo pandemii po raz kolejny przeprowadzili zbiórkę pieniężną do puszek WOŚP. Wolontariusze pod opieką pani Moniki Wójcik oraz pana Mateusza Stopińskiego kwestowali przed każdą Mszą Świętą pod Kościołem Parafialnym w Żębocinie.

Podczas tegorocznej zbiórki WOŚP wolontariusze zebrali kwotę 1981,74 zł.

Zebrane pieniądze przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy przeznaczone zostaną na zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.

Dziękujemy serdecznie wolontariuszom oraz wszystkim ofiarodawcom za ich datki do puszek.
Nasi wolontariusze:
Julia Rosiek – klasa VII
Oskar Dąbek – klasa VII
Gabriela Bielańska – klasa VIII
Justyna Kawalec – klasa VIII
Emila Gorczyca – klasa VIII
Damian Słodowski – klasa VIII

2021-01-13 godz. 08:00
POWRÓT DO SZKÓŁ KLAS I-III
miniatura

Decyzją rządu, uczniowie klas I-III wracają do szkół w poniedziałek 18 stycznia 2021. Obowiązuje plan zajęć sprzed zdalnego nauczania.

Klasa I - sala 6
Klasa II - sala 2
Klasa III - sala 5

W szkole będą obowiązywać – wytyczne MEiN, MZ, GIS, które mają zapewnić dzieciom, ich rodzicom, nauczycielom, pracownikom szkoły bezpieczeństwo.
Bardzo prosimy o przypomnienie dzieciom zasad wynikających z obostrzeń i dbałości o zdrowie własne i innych (dystans, dezynfekcja, maseczki…).

Copyright© Żębocin 2013
wersja 1.0 Beta